Ich bin dabei auf eine andere Forensoftware umzustellen. XenForo 2. Dabei kann es zu Störungen im aktuellen Forum kommen. Nähere Infos gibt es hier.
Hier findet Ihr das neue Forum. Die Registrierung ist jetzt möglich. Es ist allerdings noch nicht alles ganz fertig. Hauptsächlich fehlt es noch an der Übersetzung.

Neue Forumsregel: Die Portalarium ToS (Terms of Service, EULA) sind einzuhalten.

Verhaltensweise, Hilfestellung zur Bedienung

Moderator: Senash Kasigal

Senash Kasigal
Governor der Dracheninsel
Neue Forumsregel: Die Portalarium ToS (Terms of Service, EULA) sind einzuhalten.

Beitragvon Senash Kasigal » 20. Dezember 2015 13:37

Ich habe damit begonnen die allgemeinen Forenregeln zu ergänzen.
Angefangen habe ich hiermit:
- Die Portalarium ToS (Terms of Service, EULA) sind einzuhalten.
Weitere Regeln folgen in nächste Zeit, bzw. wenn ich meine das es notwendig wird.
Ich hoffe das wir weiterhin gut miteinander auskommen und ich nicht für alles Regeln erstellen muss. ;)
Diese Regel und zukünftige Regeln kann man über den Link (oben links) "Regeln" erreichen.
Ein Abschnitt für die Board-Regeln wird den Nutzungsbedingungen hinzugefügt und diesen muss während der Registrierung zugestimmt werden.
Falls es nötig werden sollte werde ich allen Registrierten eine Mitteilung über die Änderung der Board-Regeln zusenden.
Bis dahin halte ich eine 7-tägige Globale Bekanntmachung für ausreichend.

Es ist nicht erlaubt im Forum Anleitungen, Tipps, Hilfestellung oder Links zu Themen oder anderen Seiten zu posten die gegen die EULA von Portalarium verstoßen.
Zuwiderhandlungen führen zum Ausschluss aus dem Forum.

Auszug aus dem End User License Agreement von Portalarium (man muss eingeloggt sein um die EULA komplett zu lesen):

"
You agree that you will not, under any circumstances

• In whole or in part, copy, photocopy, reproduce, translate, reverse engineer, derive source code from, modify, disassemble, decompile, or create derivative works based on the Game Material; provided, however, that you may make copies of the Game Client and the Manuals for personal purposes only;
  • Use cheats, automation software (bots), hacks, mods or any other unauthorized third-party software designed to modify the Game experience;
  • Exploit the Game or any of its parts, including without limitation the Game Client, for any commercial purpose, including without limitation (a) use at a cyber cafe, computer gaming center or any other location-based site; (b) for gathering in-game virtual, items or resources for sale outside the Game; or © performing in-game services in exchange for payment outside the Game, e.g., power-leveling;
  • Use any unauthorized third-party software that intercepts, “mines”, or otherwise collects information from or through the Game or the Website, including without limitation any software that reads areas of RAM used by the Game to store information about a character or the game environment; provided, however, that PORTALARIUM may, at its sole and absolute discretion, allow the use of certain third party user interfaces;
  • Modify or cause to be modified any files that are a part of the Game Client in any way not expressly authorized by PORTALARIUM;
  • intercept, emulate or redirect the communication protocols used by PORTALARIUM in any way, for any purpose, including without limitation unauthorized play over the internet, network play, or as part of content aggregation networks;
  • Facilitate, create or maintain any unauthorized connection to the Game or the Website, including without limitation (a) any connection to any unauthorized server that emulates, or attempts to emulate, the Website; and (b) any connection using programs or tools not expressly approved by PORTALARIUM;
  • Sell, grant a security interest in or transfer reproductions of the Game to other parties in any way not expressly authorized herein, or rent, lease or license the Game to others.
"
Bild

Zurück zu „Forenregeln und Anleitungen“